najciekawsze miejsca na południu Portugalii

Najciekawsze miejsca na południu Portugalii

Algarve – region obejmujący południe Portugalii i miejsce, wobec którego mieliśmy największe oczekiwania planując naszą podróż. Wyobrażaliśmy sobie wysokie fale Atlantyku, poszarpane formacje skalne i pomarańczowe klify. Po powrocie z Portugalii możemy z całą pewnością przyznać, że to właśnie Algarve zrobiło na nas największe wrażenie i nasze oczekiwania pokryły się z rzeczywistością. Aż żałujemy, że spędziliśmy tam tylko 3 dni! Dzisiaj pokażemy wam kilka zachwycających miejsc, które warto zobaczyć będąc na południu Portugalii!

W Algarve byliśmy 3 dni – zaczęliśmy naszą podróż w Faro, gdzie wypożyczyliśmy samochód, i kierując się na zachód dojechaliśmy do plaży Praia do Telheiro niedaleko Sagres. I choć ten odcinek nie wydaje się długi, bo wynosi niecałe 120 km, po drodze udało nam się odkryć kilka wspaniałych miejsc, które koniecznie trzeba zobaczyć będąc w Algarve.

Faro

Miejsce, w którym rozpoczęliśmy i zakończyliśmy naszą przygodę w Algarve. Choć mieliśmy dość napięty plan i nie poświęcaliśmy czasu na zwiedzanie typowych zabytków stolicy regionu, zdążyliśmy pospacerować uliczkami i pójść na obiad i kolację. Klimat Faro bardzo nam się spodobał, a muzyka grana na żywo na ulicy dodawała mu jeszcze więcej uroku. Tym, którym w Faro mogą zostać dłużej, polecamy powolne spacery uliczkami Faro i poczucie klimatu tego miasta – to ten rodzaj zwiedzania, który lubimy najbardziej!

Okolice Lagos

W samym Lagos byliśmy tylko przejazdem, więc nie mieliśmy okazji, aby dłużej po nim pospacerować i wyrobić sobie jasnej opinii na temat tej popularnej wśród turystów miejscowości. Jednak to, co dla nas ważniejsze to okolice Lagos – to właśnie ten obszar został hojnie obdarzony cudownymi klifami i plażami, o których marzyliśmy kupując bilety do Portugalii. Jeśli chodzi o plaże – specjalnie nie umieszczamy ich w tym wpisie. Chcemy poświęcić im osobny artykuł, bo jest o czym pisać! W końcu w całym Algarve jest ich ponad 100! Jeśli chodzi o miejsce, którego nie sposób ominąć będąc w okolicach Lagos, zdecydowanie jest to Ponta da Piedade – przylądek skupiający zachwycające formacje skalne, złoto-pomarańczowe klify i malownicze plaże. Według nas to punkt obowiązkowy podczas podróży do Algarve!

Sagres

Położone na południowo-zachodnim krańcu Portugalii miasteczko, które upodobali sobie przede wszystkim surferzy. Wybierając się na okoliczne plaże można zaobserwować mnóstwo osób walczących z wysokimi falami Atlantyku. Mieliśmy okazję nocować na campingu, gdzie swoje osobne namioty miała szkółka surferów – obserwowanie ludzi zakochanych w swojej pasji i słuchanie muzyki granej na gitarach i ukulele wprowadziło nas w niesamowity nastrój i sprawiło, że Sagres wspominamy z łezką w oku. Zatem jeśli szukacie miejsca na naukę surfowania lub po prostu spokojne leniuchowanie i plażowanie – Sagres będzie idealne! Poza tym, w Sagres znajduje się twierdza Fortaleza de Sangres, a na jej terenie latarnia morska, kaplica oraz mająca 43-metry średniicy róża wiatrów ułożona z kamieni. Okolice Twierdzy Sagres to również doskonałe miejsce do podziwiania klifów obmywanych przez wody Atlantyku oraz wspaniały punkt widokowy na zachodzące słońce.

Przylądek św. Wincentego

Niedaleko Twierdzy Sagres znajduje się najbardziej wysunięty na południowy zachód punkt w Europie. Co ciekawe, poza Fatimą, to właśnie tam trafiliśmy na największą liczbę turystów. Podróżując po Algarve często zdazało się, że na plażach byliśmy sami albo w towarzystwie zaledwie kilku innych osób. Natomiast przyjeżdżając na przylądek, ciężko było zaparkować! Nic dziwnego – przylądek św. Wincentego to doskonałe miejsce na podziwianie zachodów słońca, wysokich, pionowych klifów i bezmiaru Atlantyku. Zatem tłum ludzi z aparatami, czychających na idealne ujęcie zachodzącego słońca to tutaj standard. Sam przyglądek był uważany za święte miejsce już od czasu neolitu. Rzymianie nazywali go ,,świętym cyplem”, a w czasach greckich wierzono, że miejsce to zamieszkują bogowie. To własnie przylądek św. Wincentego, przed okryciem Ameryki, uważany był za kraniec świata.

Algarve jest niesamowitym regionem, który zauroczyl nas swoim pięknem i jeśli będzie nam dane wrócić kiedyś do Portugalii na pewno przyjedziemy w te miejsca jeszcze raz (a kto wie, może nawet odkryjemy kilka nowych). Byliście w Algarve? Jeśli tak, z chęcią dowiemy się, jakie są wasze ulubione miejsca na południu Portugalii!